Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
Przeznaczenie wniosku:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu przeznaczony jest dla osób, które chcą uzyskać to zaświadczenie.
Uwagi:
Definicja: Zaświadczenie o samodzielności lokalu jest niezbędne dla dokonania czynności wydzielenia lokalu, jako samodzielnej nieruchomości lokalowej, z nieruchomości głównej (gruntowej lub budynkowej).
Informacje techniczne:
Wniosek zapisany jest w postaci pliku tekstowego, który można od razu wydrukować i wypełnić ręcznie. Istnieje możliwość edycji wniosku na własne potrzeby za pomocą aplikacji MS Office lub OpenOffice.
Inne:
Informacja
dotycząca wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1. Dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu mieszkalnego lub o innym przeznaczeniu (za każdy lokal objęty wnioskiem) – wpłaty można dokonać na konto Urzędu;
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (w zależności od sytuacji prawnej nieruchomości), np.:
a. odpis z księgi wieczystej dotyczący gruntu (własność lub wieczyste użytkowanie),
b. uchwałę wspólnoty, zawierająca zgodę na ustanowienie odrębnej własności lokalu oraz zmianę wysokości udziałów w nieruchomości wspólnej,
c. umowę o wybudowanie lokalu, umowę przedwstępną sprzedaży, umowę użyczenia strychu do adaptacji w formie aktu notarialnego,
d. upoważnienie do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu, wystawione przez właściciela budynku;
3. Dokument potwierdzający przyjęcie do użytkowania budynku lub zaświadczenie o niewniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia zakończenia robót budowlanych związanych z wybudowaniem lokalu, wydane przez właściwy organ (dotyczy nowych budynków, nadbudowy oraz rozbudowy części budynku w celu powiększenia lokalu);
4. Oświadczenie zamieszczone na rzucie kondygnacji, wyrażone przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia (np. kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego) potwierdzające, iż lokal powstały w wyniku adaptacji części wspólnych lub przebudowy lokali (np. połączenie albo podział lokali) jest wyposażony w sprawne urządzenia sanitarno-higieniczne („biały montaż”) i wentylację oraz nadaje się do zamieszkania;
5. Zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości (dotyczy nowych budynków) lub pismo potwierdzające nadanie kolejnego numeru dla nowopowstałego lokalu (dotyczy nowych lokali),
6. Uwaga: w przypadku nowych budynków przed złożeniem wniosku o wydanie zaświadczenia samodzielności lokalu należy w Biurze Geodezji i Katastru uzyskać potwierdzenie nadania numeru porządkowego dla nieruchomości oraz założyć kartotekę budynku.
7. Rzut kondygnacji z wyszczególnionym lokalem (w 2 oryginalnych egzemplarzach):
a. pochodzący z istniejącego projektu budowlanego, stanowiącego załącznik do pozwolenia na budowę potwierdzony „za zgodność ze stanem faktycznym” przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie architektury lub konstrukcyjno-budowlanym bądź przez rzeczoznawcę majątkowego posiadającego uprawnienia wydane po 1991 r. (w przypadku wniosku dotyczącego kilku lokali powinno być tyle rzutów, ile kondygnacji w budynku – w zależności od potrzeb);
b. inwentaryzację architektoniczno-budowlaną sporządzoną w oparciu o przepisy prawa budowlanego oraz polskie normy (w przypadku braku aktualnej dokumentacji technicznej bądź w przypadku zmian w stosunku do zatwierdzonego projektu budowlanego);
Uwaga: rzut powinien przedstawiać cały lokal oraz fragment klatki schodowej z oznaczeniem wejść do lokali sąsiednich. Rzut powinien określać:
a) adres budynku i numer lokalu oraz rodzaj lokalu (mieszkalny lub o innym przeznaczeniu),
b) położenie lokalu: w budynku (numer klatki schodowej) i na kondygnacji – określenie np. kondygnacja
c) I (parter), kondygnacja II (I piętro), lub parter, I piętro, II piętro itd., numery lokali sąsiednich,
d) nazwy i powierzchnię poszczególnych pomieszczeń wewnątrz przedmiotowego lokalu, podstawowe elementy wyposażenia sanitarno-higienicznego oraz wentylacji,
e) powierzchnię poszczególnych pomieszczeń oraz powierzchnię użytkową całego lokalu z podaniem sposobu obmiaru lokalu,
f) datę potwierdzenia i oryginalny podpis.
8. Kserokopię zaświadczenia o wpisie do odpowiedniej izby oraz kserokopię uprawnień osoby potwierdzającej rzut bądź sporządzającej inwentaryzację.
Miejsce złożenia wniosku:
Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta.
Miejsce zastosowania:
Urząd Miasta
Słowa kluczowe:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu,gotowy Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu,elektroniczny Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu,Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu do pobrania,Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu do druku,wzór Wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu,przykładowy Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
Pobierz terazInne dokumeny z kategorii Architektura i planowanie przestrzenne
Zgłoszenie budowy ogrodzeniaZgłoszenie budowy ogrodzenia przeznaczone jest dla osób, które zamierzają ogrodzić swoją działkę i w tym celu potrzebują zgłosić ten fakt. |
Zobacz | Pobierz | |
Wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanegoJeżeli zakończyłeś budowę obiektu budowlanego - musisz wystąpić o wydanie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego . Przepisy reguluje Prawo Budowlane. |
Zobacz | Pobierz | |
Zgłoszenie o wykonanie robót budowlanych nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowęNiektóre inwestycje budowlane nie potrzebują uzyskania pozwolenia na budowę. W takich sytuacjach wystarczy jedynie zgłosić chęć realizacji inwestycji. |
Zobacz | Pobierz | |
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenuAby rozpocząć proces realizacji inwestycji (budowa domu, budynku mieszkalnego, etc.) po fazie zaprojektowanie potrzebujesz otrzymać a dla danego terenu nie ma przygotowanego planu... |
Zobacz | Pobierz | |
Wniosek o wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału nieruchomościWniosek o wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału nieruchomości przeznaczony jest dla osób, które zamierzają podzielić nieruchomość na odrębne działki. |
Zobacz | Pobierz | |
Wniosek o wydanie pozwolenia na rozbiórkęW przypadku gdy na drodze nowej inwestycji stoi budynek, który chcesz wyburzyć - musisz wystąpić z wnioskiem o wydanie pozwolenia na rozbiórkę . |
Zobacz | Pobierz | |
Wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowęJeżeli chcesz zbudować swój wymarzony dom - zrób to zgodnie z prawem. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy - musisz uzyskać pozwolenie na budowę z Urzędu Miasta. W celu uzyskania... |
Zobacz | Pobierz |
» Zobacz całą kategorię Architektura i planowanie przestrzenne
- Urząd Miasta
- Architektura i planowanie przestrzenne
- Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe
- Drogownictwo
- Działalność gospodarcza
- Geodezja i Kataster
- Gospodarka nieruchomościami
- Konserwacja zabytków
- Miejski Rzecznik Konsumentów
- Ochrona środowiska
- Oświata
- Polityka lokalowa
- Polityka społeczna
- Skargi i wnioski
- Sprawy komunalne
- Sprawy komunikacyjne
- Sprawy obywatelskie
- Urząd Stanu Cywilnego
- więcej kategorii